NATTIG

.

Het is een beetje nattig vandaag en wat kun je dan beter doen dan een stukje schrijven? Oké, mogelijkheden genoeg, zoals mijn boek uitlezen, of mijn kleurpotloden tevoorschijn halen, of zoals echtgenoot momenteel doet: een beetje in de tuin klooien, maar dat is niet echt mijn hobby, (zeker niet met dit weer) al ben ik wel goed in het vertellen hoe het moet. Ach, hij kan alleen maar nat worden, toch? En een tikkie modderig. En als het lang duurt misschien zelfs een tikkie sacherijnig, maar dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren. Nee, ik houd het maar bij een stukje schrijven.

Vorige week maandag hebben we een heerlijke oppasdag gehad met onze kleinzoon. Hij wordt steeds leuker, begint ook steeds meer woorden na te zeggen en zo. Over ruim twee weken wordt hij twee. Het is vreemd, maar met kleinkinderen lijkt de tijd nog sneller te gaan. Zaterdag stuurde zoon een paar foto’s van hem door. Hij zit onder de waterpokken en niet zo’n klein beetje. Zelfs de dokter had het nooit eerder zo hevig gezien. Nu maar hopen dat hij niet al te veel jeuk krijgt en aan al die wondjes, want dat zijn het, gaat krabben. Als hij ook maar een klein beetje op zijn vader lijkt, moet dat lukken. Die was namelijk heel goed in het negeren van de jeuk.

Echtgenoot is inmiddels weer binnen, het werd hem toch een beetje te nattig. Ik schrijf nog even door.

Ik kan bijna niet beschrijven hoe het voelt om niet meer op uitslagen van vervelende onderzoeken te wachten. Het is rustig in mijn hoofd en dat is fijn. In september heb ik pas weer een controle, dus ik heb nog drie maanden “vrij”. Dat is best lekker.

We zijn deze weken wel druk met heen en weer rijden van huis naar hutje en weer terug. Een paar dagen thuis en dan weer hier. Vorige week was het omdat we gingen oppassen, daar ga ik graag voor naar huis. Dat hebben we toen maar meteen gecombineerd met een grote beurt voor de auto. Vrijdag gaan we weer naar huis, want zaterdag wordt oudste kleinzoon elf. De dinsdag daarna is één van de zonen jarig. Die zaterdag daarna hebben we een vijftigjarige bruiloft van een broer van echtgenoot en de week daarop wordt jongste kleinzoon twee. Ja. We hebben het er maar druk mee. Normaal gesproken geeft ik niet zo’n uitgebreid verslag van onze agenda, maar hé, zoals ik al eerder zei, het is een beetje nattig buiten en wat kun je dan beter doen dan een stukje schrijven. Dus….

.

6 thoughts on “NATTIG

  1. Het is echt fijn als je niet meer op uitslagen hoeft te wachten 👍🏻. Wij hebben zomers ook zo een agenda, wel gezellig druk. En dan moet dat dagje winkelen er ook nog tussen, maar dat moet kunnen, toch?! En dan moet J zijn werk er maar tussendoor doen 😉.

  2. Rust in je hoofd is ook rust in je lijf.
    Beter hoor!
    Sneu voor die kleine man. hopen dat het rap weer over is.
    Ook hier een volle agenda in juli en het ziet er naar uit dat augustus ook best druk gaat worden in de weekeinden..

  3. En natuurlijk gewoon fijn dát je weer wat puf hebt om te schrijven en vooral, dat ook al die gezellige dingen weer even belangrijker kunnen zijn dan al die ziekenhuis afspraken. Een overdekt winkelcentrum is óók te doen met dit weer heb ik ontdekt;-)

  4. Ik heb het niet zo op nattigheid, maar fijn dat je voorlopig van die onderzoeken verlost bent, geeft toch onrust. Leuk om je belevenissen te lezen, hier is het weer gaan regenen

  5. Wat een leuk inkijkje in jullie agenda, zeker druk. Dat heen en weer rijden, maar ik ben blij dat je weer van veel dingen kunt genieten!
    Heel veel plezier en de nattigheid is hopelijk nu wel weer voorbij. Lekker temperatuurtje wordt er beloofd de komende dagen!
    Fijn weekend alvast!

Geef een reactie

