ONVERWACHT

.

Jongste zoon had afgelopen vrijdag een groot feest, zijn schoonmoeder ging trouwen. Ergens in de provincie Groningen. Hij wist dus nog niet of hij zaterdag bij de verjaardag van zijn neefje, onze kleinzoon, zou zijn. Zijn schoonfamilie is namelijk heel goed in het vieren van feestjes en zij kunnen tot diep in de nacht doorgaan.

Donderdag kregen we een berichtje: “Zal ik eens iets leuks vertellen?”
Wij houden wel van leuke berichtjes dus was het antwoord: “Nou, doe maar dan.”

Oh wacht, er kwam ook nog een foto door. Die was echter niet heel duidelijk en echtgenoot en ik zaten te puzzelen wat dat nou kon zijn. Toen kwam het tweede berichtje: “Ik ga morgen op mijn knieën.”

WAT??? Dat was wel het laatste wat we hadden verwacht. Op de foto stond een ring en dat hadden we dus echt niet gezien. Met zijn schoonmoeder had hij afgesproken, dat ze haar bruidsboeket aan haar dochter zou geven, waarna zoon op zijn knieën zou gaan. Spannend! We vroegen hem om ons meteen te laten weten wat ze had gezegd, maar wisten eigenlijk al dat ze ja zou zeggen. Maar hé, je weet het nooit, nietwaar? Ze zijn al vier jaar samen, al zegt dat tegenwoordig helemaal niets. Zoon beloofde dat te doen.

De hele vrijdag hebben we in spanning gezeten en om de haverklap vroeg ik echtgenoot om zijn telefoon te checken. Er kwam geen bericht. Tegen de tijd dat we naar bed gingen, zo rond half twaalf, hadden we nog steeds niets gehoord en ik begon te twijfelen. Zou ze nee hebben gezegd?

De volgende ochtend kreeg ik de telefoon van echtgenoot onder mijn neus geduwd.

“Ze zei Jaaaaaaaaaaaa!!!!”

Het bericht was om even voor half één verstuurd. Yes!
‘s Middags bij de verjaardag van kleinzoon, die trouwens heel gezellig verliep, kwamen ze toch nog langs. Uiteraard wilde ze haar ring laten zien. Er was een filmpje van het hele gebeuren gemaakt en ik schaam me niet om te zeggen dat ik daar met tranen in mijn ogen naar heb zitten kijken. Ik ben zo ontzettend blij voor ze.

.

8 thoughts on “ONVERWACHT

  1. Meestal hou ik niet zo van die publieke “aanzoeken” maar dit is natuurlijk een aanzoek in de familiesfeer en héél origineel bedacht. Wat leuk, dan heb dus óók weer een bruiloft in het vooruitzicht. het zal nog el minstens een paar maanden duren schat ik maar toch….léuk om naar toe te leven!

  2. He, wat leuk! Gefeliciteerd 💐 ! Jullie jongens doen het goed 👍🏻. Geniet ervan! Ik zal L ook even feliciteren. 😘

Geef een reactie

