GEZEUR

.

Al maanden was lapje aan het zeuren om Windows 10 en al die tijd klikte ik dat gezeur weg. Tot vorige week. Ik nam de sprong en zei: oké, doe maar dan. Het had even nodig, maar eindelijk, dacht ik, was ie dan klaar. Al mijn bestanden waren in stand gebleven, werd er nog vrolijk geroepen. Maar toen. Tingeltjes en berichtjes over dingen die verwijderd waren. Geen idee wat het allemaal was, maar niet al mijn bestanden waren dus in tact gebleven. Ik moest wel opnieuw inloggen om bij mijn dromenenzo te kunnen komen, maar dat was te doen. Toen kwam er nog iets eigenaardigs aan het licht. Lapje ging niet meer uit als ik hem die opdracht gaf. Echtgenoot is aan het zoeken geblazen en kwam erachter dat het vaker voor kwam. Das dan weer lekker. Wat nu?

Wel, elke keer als ik zeg, dat ie de boel moet afsluiten, druk ik meteen de aan/uit knop in en houd die vast. En dat werkt. Ben ik nou blij met dat “geweldige” Windows 10? Nee, niet echt. Voorheen kon ik elke dag even kijken op de site van Beleef de Lente om de vorderingen in de diverse vogelnesten te bekijken. En dat kan opeens niet meer. Daar krijg ik de tekst in beeld dat ik Adobe Flash Player moet installeren als ik iets heb met Fire Fox. Ik heb niets met FF. Nooit gehad ook. Eigenlijk weet ik niet eens wat het is. Maar vanochtend riep lapje opeens: deze site wil AFP installeren. Oké, weer zei ik: doe maar dan. En heeft dat geholpen? Welnee, ik kan nog steeds niet bij de vogels kijken. Ik heb geen idee hoe ik dat moet oplossen. Ik ben niet zo van het uitzoeken en proberen. Ik houd ook helemaal niet van updates. Wat een geëmmer en waarom eigenlijk? Alleen omdat iemand dreigt Windows 7 niet meer te ondersteunen. Laat alles toch gewoon bij het oude, dat werkte goed en zonder problemen. Niet elke vernieuwing is een verbetering. Vind ik.

Vorige week trouwens een heerlijke dag bij mijn zusje doorgebracht en afgelopen zaterdag werd onze kleinzoon twee. Wat een heerlijk manneke is dat toch en wat is hij verwend. Maar dat mag op die leeftijd.

.

6 thoughts on “GEZEUR

  1. He jakkie…wat een ellende…. ik kan (gelukkig) niet anders zeggen dan dat w10 mij goed bevalt. Maar dat helpt jou weer niet verder.

    Met ff heb ik ook niets, ik werk altijd in Chrome. Ik heb tot mijn spijt geen tips voor je en hoop dat hubbie het voor je kan oplossen. Succes hoor.

    knuffelxxx

  2. Nieuw is idd niet altijd beter en of makkelijker.
    Chrome kan je ook gebruiken, werkt inprenciepe hetzelfde. even wennen misschien.
    En twee leuke dag met de familie, wat wil je nog meer.

  3. Ik ben ook al heel lang aan het twijfelen, wel doen, niet doen. Vandaag sowieso maar een backup van mijn laptop gemaakt, dan is alles veilig. Ik denk er nog wel een nachtje over na hoor.. pffff
    Updates heb je nodig hoor, dat zijn verbetering en beveiligingen die je niet kunt missen. Er kan zomaar een Servicepack komen die het helemaal niet wil doen als je systeem niet ‘bij’ is en dan ben je nog verder van huis. Maar als het goed is moet dat met Windows 10 weer simpeler zijn… Ben benieuwd!

  4. O ja….. áltijd wel iets dat misgaat bij dit soort updates. We zijn er aan overgeleverd helaas en hebben er te weinig invloed op.
    Ik heb toevallig wél Fire Fox als browser en ben daar wel tevreden over maar W10 promoot Edge . Maar gelukkig sluit het één het ander niet uit, ik heb meerdere browsers geïnstalleerd ,FF als standaard ingesteld maar zonodig kan ik ook met Crome of Edge werken. Ze zitten me niet in de weg anders zou ik ze gewoon verwijderen . Sterkte, het zal wel wennen en de meeste aanpassingen hebben geen haast dus die komen wel.

  5. Herkenbaar, na lang gezeur van microsoft heb ik W10 ook gedownload. Het duurde uren maar eindelijk had ik het. Eerst had ik geen geluid en toen ik dat met een update van een driver had opgelost had ik geen muispijl meer. Gelukkig heb je de mogelijk om weer terug te gaan, in mijn geval W7. Dit moest ik doen met die vlaaggetjestoets op het toetsenbord. Nooit mee gewerkt maar na een hoop gehannes had ik mijn oude vertrouwde W7 weer terug. Windows7 wordt nog jaaaarenlang ondersteund, dus geen zorgen.

Geef een reactie

