VAN LEUK NAAR MINDER LEUK

.

Vorige week een onverwacht leuk weekend gehad. Op donderdag belde zoon: “Waar zijn jullie?” Een makkelijke vraag. “In ons hutje.” Volgende vraag: “Willen jullie je kleinkind zien?” Deze vraag was nog makkelijker. “Duhhuh, wat denk je zelf?” “Oké, dan komen we morgen een nachtje logeren.”

We hadden hem nog maar net een paar dagen eerder op zijn tweede verjaardag gezien, Maar een kleinzoon kun je niet vaak genoeg zien. Toch?

Vrijdagochtend werd het gras gemaaid, waardoor een mooi speelveld ontstond. Zouden we het eindelijk kunnen gebruiken waarvoor het bedoeld is? Ja, dat kon. Voetballen met papa en opa, door mama geduwd crossen met je loopfiets, het kon allemaal. En hij genoot. En wij genoten dubbel. Het slapen was even lastig, maar lukte uiteindelijk ook toen hij eenmaal doorhad, dat papa en mama bij hem zouden slapen. De volgende dag was het wederom feest, het weer werkte mee en we hebben de hele dag heerlijk spelend en in de open serre doorgebracht. ‘s Avonds gingen ze weer naar huis. Ze waren nog geen tien minuten weg toen er een berichtje binnen kwam. Met foto. Kleinzoon, volledig uitgevloerd en slapend in zijn stoeltje op de achterbank. Ze hadden het heerlijk gevonden en willen het snel nog eens over doen. Ik zeg: doen!

Maar toen.

Mijn oor zat al een paar dagen dicht. Dat is in principe geen probleem, meestal lost zich dat vanzelf weer op en als het lang duurt, moet mijn oor worden uitgespoten. Zo niet deze keer. Op dinsdag kreeg ik oorpijn. Woensdag werd dat erger, zo erg dat de hele omgeving van mijn oor pijn deed. De nacht van woensdag op donderdag heb ik nauwelijks geslapen, want ik kon niet op dat oor liggen. Ik was geradbraakt donderdag. Alles deed zo’n pijn, dat ook eten een probleem werd. Drinken ging nog, maar iets kauwen was een ramp. Echtgenoot zocht contact met een huisarts in een dorp hier vlakbij. Daar kon ik ’s middags terecht. Wat bleek? Ik heb gewoon een stevige oorontsteking, iets wat in mijn geheugen alleen speelt bij kinderen. Maar nee, ik dus ook. Ik mocht meteen door naar de apotheek voor neusdruppels en een antibioticum. Kuur afmaken en houd er rekening mee, dat het wel tot na het weekend kan duren voor je iets van verbetering merkt. Oh, en neem pijnstillers, zodat je in ieder geval kunt slapen. Dat van die pijnstillers klopt, ik heb twee nachten redelijk kunnen slapen. Afgelopen nacht echter een stuk minder, ik verging weer van de pijn. Voorlopig heb ik niet het idee dat iets zijn werk goed doet en voor verbetering zorgt, maar ja het is ook morgen pas na het weekend.

Ik heb normaalgesproken een vrij hoge pijngrens, maar deze pijn is zo intens en diep in het oor, dat ik er doodmoe van word. Deze pijn vreet energie. Laat dok alsjeblieft gelijk krijgen, zodat ik morgen kan zeggen: ik denk dat ik het ergste heb gehad.

.

7 thoughts on “VAN LEUK NAAR MINDER LEUK

  1. Heerlijk he, als je (klein)kind komt logeren. Die oorpijn is minder geslaagd, ik hoop voor jou dat het inderdaad morgen over is. Anders weer naar de huisarts. Deze is iig makkelijker te bereiken dan je eigen huisarts. Maar… beterschap, sterkte en lekker slapen. 😘😘😘

  2. Wat ontzettend fijn voor jullie die logeerpartij, zulke verrassingen zijn onbetaalbaar.

    Dat 2e deel is afschuwelijk! Ik hoop dat je heel gauw opknapt want ja pijn vreet energie weg, vreselijke bijkomstigheid. Sterkte hoor, knuffel xxx

  3. Oorontsteking is zeker niet alleen een kinderkwaaltje hoor, én nog een heel gemene kwaal ook! Maar gelukkig heeft zijn er meestal geen restverschijnselen als het over is en met een kuurtje moet je inderdaad na twee dagen wel iéts van verbetering voelen. Gelukkig kan niemand je de mooie dag met je kleinkind afnemen al werd de herinnering nu wel even overschaduwd. Beterschap!

  4. Nou zeg, dat like ik dus niet. Of het moet half zijn.
    Heerlijk zo’n paar dagen met kleinzoon om je heen, maar die oorontsteking is balen. Ik heb het vroeger veel gehad, tot ik een jaar of 30 werd. Erover heen gegroeid? Geen idee, maar ik weet hoe zeer het doet. Sterkte meid!

  5. Dat heb ik ook vaak, gebeurt er iets leuks dan denk ik ”Wacht maar” en volgt er een minder leuk iets. Zou dat de bedoeling zijn om de boel in evenwicht te houden? Ach, het is slechts gissen. Hoe dan ook, ik hoop dat je gauw van je oorpijn verlost bent. In ieder geval heb je genoten van je kleinkind, en dat is leuk!

Geef een reactie

