HERRIE

.

Het gezeur met Word blijft bestaan en dat houdt me een beetje tegen om vaker een stukje te plaatsen. Er komen zoveel irritante dingen voorbij, dat ik iedere keer hulp nodig heb van echtgenoot om te komen waar ik wil zijn. Maar goed, vandaag is het dan toch weer gelukt.

Er is weer het een en ander gebeurd de afgelopen weken. Mijn laatste KNO arts, die in eerste instantie dacht dat ze God was, heeft toegegeven dat ze het niet zeker meer weet. Er moest dus een scan van mijn oor gemaakt worden. Nadat ze die bekeken had, vertelde ze dat ze me door wilde sturen naar weer een andere KNO arts, één die echt alles van oren weet. Daarvoor moet ik dan naar Utrecht, alleen is nog niet duidelijk wanneer. Ze zou hem een brief sturen met daarbij de foto van de scan. Daarop is te zien dat het sponsachtige bot achter mijn oor gevuld is met ontsteking in plaats van met lucht. Ze zou zelfs vermelden dat enige spoed is vereist. De arts waar het om gaat is echter zo druk door het hele land, dat niet duidelijk is wat enige spoed inhoudt. Wat bij de één een reactie oproept als: kom meteen vanmiddag, kan bij de ander betekenen: over een maand in plaats van over drie maanden. Ze gaf me een afspraak voor over twee weken en toen ik vroeg of ik dan al in Utrecht was geweest, keek ze bedenkelijk en zei: “Ik denk het niet.” Dat schiet natuurlijk niet echt op. Inmiddels loop ik al twee en een halve maand met oorontsteking. Echtgenoot doet trouw drie maal daags druppeltjes in mijn oren en zo blijven we “geduldig” wachten op een oproep uit Utrecht.

Dat het niet goed zit met mijn oor werd duidelijk toen we vorige week met zoon, schoondochter en kleinzoon een dagje naar Wildlands in Emmen gingen. Eerst bezochten we het koude gedeelte en daarna gingen we de jungle in. Achteraf bezien was dat geen goede keus, want voor een groot gedeelte overdekt, zodat geluid niet echt weg kan, maar weerkaatst. De herrie die daar op me af kwam, het krijsen van de vogels, de schrikreacties van mensen als zo’n vogel op hun hoofd of schouder ging zitten, het harde gelach van toeschouwers, plus het normale geroezemoes, het was allemaal teveel. Ik dacht dat ik gek werd. Het is lang geleden dat ik zo hard gelopen heb om weer buiten te komen.

Dan was ik ook nog jarig afgelopen maandag. Ik had de jongens en de familie doorgegeven dat ik het vieren een jaartje oversloeg i.v.m. mijn oor. Daar had iedereen begrip voor en na de ervaring in Emmen was ik blij dat ik dat gedaan had. Niet dat mijn familie krijst, maar lachen en praten doen ze wel graag en veel. Alleen mijn zusje en zwager kwamen, maar dat vond ik eigenlijk alleen maar fijn. Eén op één kan ik aan en zo had ik toch een beetje feestelijk gevoel en werd het nog heel gezellig die dag.

.

6 thoughts on “HERRIE

  1. Die oorontsteking is een gebed zonder end. Wat ellendig. Ik duim voor een heel snelle oproep bij de wonderdokter in Utrecht.
    Als Word niet werkt kun je misschien open office nemen. Dat werkt perfect.
    Nog proficiat met je verjaardag en sterkte met alles.

  2. Gatverdegatver….. al is mijn oorzaak dan heel anders ik weet precies hoe jij je moet hebben gevoeld, ik ken die ellende maar al te goed.

    Wat blog betreft….. ik leg je wel een eenvoudigere manier uit zodra t kan.

    Sterkte hoor, knuffel !!

  3. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, gelukkig doet dat hier geen pijn aan je oren;-) Wat verschrikkelijk vervelend dat het allemaal zolang moet duren en dat spoed gewoon géén spoed blijkt te kunnen zijn.
    Ik heb geen idee hoe jij je logjes maakt maar ik heb er géén word bij nodig, ik tik ze rechtstreeks in in het beheer van de site. dus via “site beheer links berichten aan klikken en daar nieuw bericht kiezen….. bericht intypen en publiceren of opslaan als je nog niet klaar bent en dan kun je het terug vinden bij “berichten”en alle berichten. Misschien heb je er iets aan.

  4. Het blijft zeuren, dat oor, hè! Maar je verjaardag was gezellig met een heerlijk etentje ’s avonds. Voor nouennoggeris zou ons vader zeggen ☺️,

  5. Nou maar hopen dat die knakker in Utrecht rap tijd heeft voor je.
    Dit duurt veels te lang.
    Kan me goed voorstellen dat je weinig zin heb in feestje met zo een oor…
    Sterkte!

Geef een reactie

