UPDATE met HOBBEL

.

Een beetje beduusd begin ik aan dit stukje. Ik kan zomaar meteen in Word terecht. Dank je wel, lieve zoon. Dat is in ieder geval één ding goed geregeld. Nee, vandaag wil ik het niet over mijn oor hebben, dat komt later wel weer. Het is mijn lapje dat me de grootste problemen bezorgt. Of Windows 10, dat kan ook. Dat heeft namelijk al drie keer een poging ondernomen om een update te installeren en dat lukt dus niet. Het eerste gedeelte verloopt prima, gaat keurig tot de 100%. Het tweede gedeelte is blijkbaar lastiger, want daar komt ie niet uit. Halverwege gaat mijn scherm op zwart en draaien de zes puntjes eindeloos rondjes. En verder gebeurt er niets. Omdat er bij het begin van het update verhaal stond dat het wel even kon duren, ging ik er de eerste keer nog van uit dat het zo hoorde. Hoe naïef kan een mens zijn? Na anderhalf uur had ik er schoon genoeg van. Dit kon niet normaal zijn, dus heb ik lapje uitgedrukt. Dat moest wel, want er werd op geen enkele toets gereageerd. Later weer aangezet en toen begon hij met het herstellen van mijn oude Windows programma. Daarna kon ik lapje weer gebruiken.

De tweede poging ging op precies dezelfde manier, halverwege het tweede deel ging het scherm weer op zwart en draaiden de puntjes hun rondjes. De derde poging was nog geen week later en verliep exact hetzelfde. Daarna heb ik zoon gebeld. Help, hoe kan dit en wat kan ik er aan doen? Ik had de mazzel dat hij thuis was doordat hij begin vorige week aan zijn elleboog is geopereerd. Vrijdagmiddag zijn we dus naar hem toe gegaan. Mooie gelegenheid om ook kleindochter weer even te kunnen knuffelen. Zoon is dus aan het stoeien geweest met lapje, geen idee wat hij allemaal heeft gedaan, maar in ieder geval kan ik weer zonder problemen in Word komen. Gisteren echter ondernam Windows 10 een vierde poging om zijn updates geïnstalleerd te krijgen. Wederom zonder succes. Ik weet niet of het aan mijn lapje ligt of dat er een grote hobbel in de updates van Windows 10 zit, het is in ieder geval knap lastig.

Herkent iemand iets in dit verhaal? En nog belangrijker: weet iemand een oplossing? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

.

6 thoughts on “UPDATE met HOBBEL

  1. in ieder geval je screensaver en firewall uitzetten voordat je met die updates begint… en alle schermen dicht…..
    en zorg dat je op een vaste verbinding zit, wifi hapert namelijk nogal regelmatig … bij updates steek ik altijd de stekker van internet in mijn lappie, toen ik dat eenmaal deed ging het updaten probleemloos…. in tegenstelling tot voorheen toen ik het op wifi deed, had ik hetzelfde probleem als jij.

    successss

  2. Nou volgens mij is Melody al met een mogelijke oplossing gekomen, dát zou mooi zijn. Ik herinner me wél dat de installatie op mijn computer boven óók vreselijk lang duurde. Ik het toen maar de computer aangelaten en gaan slapen. De andere morgen was de update klaar al had ik toen hier en daar nog wel wat probleempjes. Ondertussen werk alles naar behoren gaan de up-date’s gladjes….. ik hoop dat ze nu eens stoppen met steeds weer nieuwigheden.

  3. Ik durfde Windows 10 niet te installeren. Mijn lappie was zo vreselijk traag en had zoveel problemen. Ergens eind juli was ik het zo zat. Ik kan altijd alles wel zelf oplossen maar nu kreeg ik met zulke rare dingen te maken. Dus naar de lap-dokter. Mijn harde schijf was kaduuk, dus laten vervangen. Ik heb zelf mijn back-up teruggezet en toen dacht ik.. Ik waag het erop. Het was 29 juli, dus de laatste dag van de gratis upgrade van Windows. Voor ik het wist stond het erop en ook de nieuwste updates gaan zonder problemen. Ik ben er blij mee. Dus waar het bij jou nou aan ligt. Geen idee.. Maar ik wens je veel sterkte, want het is balen als je niet kunt doen wat je wilt op dat ding…

  4. Zelfde probleem. Een paar keer geprobeerd en op een gegeven moment leek het te lukken. Ook steeds dat wachten en de draaiende puntjes dus toen het lukte dacht ik dat ik eindelijk W10 had. Maar wat bleek. ik had geen geluid en muispijltje meer dus gauw teruggedraaid naar W7. Dat kon met de windowsknop op het toetsenbord. Heb al jaren geen update van window meer gehad, Denk dat er een probleem is met het register waardoor ook de W10 update niet goed lukt. Zit nu gewoon weer op 7 en daar ben ik best tevreden mee. De ondersteuning blijft nog jaaaaaren.

Geef een reactie

