KLEINZOON, ZONEN

.

Het vorige weekend is buitengewoon goed verlopen. De housewarming party was druk en gezellig. Kleinzoon ging ‘s avonds zonder problemen met ons mee, want “opa autorijden” vindt hij prachtig. Hij heeft pas één keer eerder bij ons in de auto gezeten en keek een beetje vreemd toen wij aan het zingen waren, maar al snel deed hij mee. Deze keer begon kleinzoon al te zingen nog voor we wegreden. Heerlijk. Het is zo leuk om te zien hoe snel die kleintjes iets oppikken en ook onthouden. Hij heeft uiteraard wel even geprotesteerd in bed, maar sliep uiteindelijk toch nog redelijk snel. De volgende ochtend werd hij om vijf over half zeven wakker, dus dat was keurig. Aan het begin van de middag hebben we hem weer naar huis gebracht. Hoe lief hij opa en oma ook vindt, hij was reuze blij weer bij papa en mama te zijn. En zo hoort het ook.

Zei ik vorige keer dat oudste zoon en schoondochter beiden moesten darten dit weekend, kwam ik er gisteren achter dat schoondochter dit jaar niet mee zou doen. Dit in verband met kleindochter, want de mogelijkheid bestond dat ze eventueel tegelijker tijd zouden moeten gooien en dan was er natuurlijk een probleem geweest. Zoon lag er trouwens al snel uit, maar hij heeft wel genoten van zijn jongste broer die ook meedeed. Deze logeerde echter bij zijn schoonmoeder in Siddeburen, dat is niet zo gek ver van Assen vandaan. Jongste deed het heel erg goed. Er waren in totaal zo’n 4000 deelnemers aan het toernooi begonnen en jongste kwam tot de laatste 64. Super knap. Helaas heeft hij vannacht waarschijnlijk te veel na kunnen denken over het feit dat hij zo ver was gekomen, want hij had vanochtend erg veel last van zenuwen. Hij heeft de wedstrijd van vandaag dan ook niet gewonnen. Heel erg jammer, maar wij zijn ontzettend trots op hem.

.

6 thoughts on “KLEINZOON, ZONEN

  1. Heel goed van L 👍🏻! Misschien een domme vraag, maar kan kleindochter tijdens zo’n weekend niet ergens logeren? Bij opa en oma bijvoorbeeld! Volgens mij vinden die dat erg leuk en kleindochter ook en papa en mama kunnen dan samen iets leuks doen 😊!

  2. Mooi he hoe kleine kinderen alles op pakken.
    Viel best mee hoor met oudste zoon. drie wedstrijden gewonnen en ging er uit voor de laatste 256 😉 . Jongste heeft het echt goed gedaan zeg. zonde van de spanning. Misschien te weinig wedstrijdervaring.

  3. Door mijn leeftijd heb ik pas later te maken gehad met auto’s en autorijden. Ik was helemaal gek op auto’s. Mijn opa nam me mee naar een autosloperij waar hij een stuur kocht. Deze werd profesorisch gemonteerd op een soort van bankje dat onder de tafel werd gezet en zo waande ik me een echte automobilist.

Geef een reactie

