GELUK

.

Er staat een aantal nare berichten over ziekte op diverse logs. Gelukkig krijgen de schrijvers daarvan een heleboel steun uit hun eigen omgeving, maar ook uit de logwereld. En dat, lieve mensen, vind ik wonderbaarlijk mooi. Het afgelopen jaar heb ik het zelf ook meegemaakt en geloof me, het doet een mens goed om te lezen hoe iedereen met je mee leeft en aan je denkt. Ik wens hier de betrokkenen dan ook heel veel sterkte de komende tijd.

Tussen nare berichten passen op z’n tijd ook mooie berichten, dus….zal ik eens iets leuks vertellen? Vooruit dan.

Echtgenoot en ik mogen over een paar maanden ons vijfde kleinkind verwelkomen. Zoon R en schoondochter N verwachten hun tweede kindje. Niet alleen zij zelf, maar ook wij zijn daar super blij mee. Alles gaat gelukkig goed, N is inmiddels over de helft en draagt met trots haar buikje. Kleinzoon weet inmiddels dat er een baby in de buik van mama zit, maar begrijpen doet hij het natuurlijk nog niet. We hebben wel weer een heel fijne oppasdag met hem gehad vorige week vrijdag. We zijn met hem naar de dierentuin in Amersfoort geweest. Prachtig weer en een baby olifantje, wat wil een mens nog meer? Oh ja, het dinobos. We waren al drie en een half uur in de dierentuin, toen kleinzoon aangaf naar de bruine auto van opa te willen. Hij was moe. Niet gek als je bedenkt dat hij al die tijd heeft gelopen, hij wilde niet in het karretje zitten. Voor we naar buiten gingen, dook ik nog even de winkel in. De speelgoed dino’s sprongen me tegemoet. Oeps. Op de één of andere duistere manier hadden we het dinobos compleet gemist. Jammer, maar dat doen we dan de volgende keer. We waren nog geen vijf minuten op de terugweg of hij sliep. De door hem in de winkel uitgezochte olifant (nee, geen dino) stevig in zijn armen geklemd. Heerlijk om naar te kijken.

Geluk ligt vaak voor het grijpen.

.

6 thoughts on “GELUK

  1. Helemaal met je eens wat je als laatste zegt. Wij zijn net terug van een nacht en dag oppassen op twee kleindochters en het is puur genieten. We zijn heel moe, maar dat is het zeker waard. 😘

  2. Je hebt op alle punten gelijk, zó fijn dat het blogwereldje er niét alleen maar “voor de leuk” is. Wat prachtig dat er weer een kleinkind bijkomt, echt weer iets om naar uit te kijken. Fijn dat het met jullie weer een stuk beter gaat en je “geluk” weer kunt herkennen.

  3. alhoewel mijn lijf op de bank blijft doe ik toch een rondedansje voor jullie. zo fijn dat het zo mooi is en het geluk niet buiten jouw handbereik blijft, dat is jullie zo van ♥-e gegund! Al weet ik wel dat jullie dat volop doen, zeg ik toch maar, koester het en geniet ervan!

    Knuffel xxx

  4. Straks opnieuw oma worden, daar blijf je jong bij. Vind leuke berichten leuk maar de minder leuke ga ik ook niet uit de weg. Dat alles goed mag gaan met de zwagerschap en dat je er een gezond kleinkind bij mag krijgen

Geef een reactie

