ALLEEN MAAR LEUK, DUS…

.

“Hi, beetje stil hier, hè?”
“Ja, en?”
“Heb je helemaal niks te vertellen dan?”
“Oh, best wel, maar het meeste is niet leuk, dus…”
“Je kunt toch wel over de leuke dingen vertellen.”
“Dat kan, maar ik heb een beetje lastig brein, dat kan zich maar op één ding tegelijk concentreren en zo lang de niet leuke dingen overheersen wordt het een beetje zeuren en daar heb ik geen zin in…”
“Jeetje, mens, stel je niet zo aan. Ga zitten bij je lapje en schakel dat brein gewoon uit. Waar is je echt?”
“We hebben net koffie gedronken en nu is hij lekker aan het klooien in de tuin.”
“Mooi, dan heb jij de tijd om even wat leuke dingen te vertellen, oké?”
“Ja, maar…”
“Niks geen gemaar. Doen! Nu!”
“Woef! Ik ga al.”
“Good girl, ik lees straks wel wat het geworden is. Doei.”

Leuke dingen dus. Drie maanden geleden vertelde ik dat zoon R en schoondochter N een tweede kindje verwachten. Nog een paar weken en dan is het zo ver. Kleinzoon B was gisteren jarig. Hij is nu drie en hij verheugt zich op een “bloer”. De r na de b is een beetje lastig.

Zoon X en schoondochter L verwachten eveneens een tweede kindje. Kleindochter Z heeft het met haar ruim anderhalf al regelmatig over “bibi”, alleen moet zij nog even wachten tot begin december. Misschien wordt het wel een mooi Sinterklaas cadeautje. Dat zou wel heel bijzonder zijn.

En toen was daar nog een grote verrasing. Zoon L en schoondochter A verwachten hun eerste kindje. Als alles goed gaat komt dat rond de jaarwisseling.

Echtgenoot heeft op de verjaardag van oudste kleinzoon een foto gemaakt van drie zwangere buiken naast elkaar. Is heel leuk geworden en ik zou hem best hier bij willen voegen, maar het lukt me niet om foto’s geplaatst te krijgen. Gebruik maar even eigen fantasie en stel je voor: een toeter, een bol buikje en een licht gewelfde buik.

Drie zwangere schoondochters, hoe mooi is dat! De vierde schoondochter is al moeder van de twee oudste kleinkinderen en voelt zich niet geroepen om een vierde zwangere buik toe te voegen. Toch wel een beetje jammer.

Oudste kleinzoon D is dus 12 geworden en verruilt na de schoolvakantie de basisschool voor de middelbare. Hij heeft Havo/Vwo advies gekregen, dus wij zijn apetrots op hem. We zijn er van overtuigt dat hij het heel goed gaat doen.

Zo, dat is eigenlijk best wel veel leuk nieuws. Het minder leuke nieuws bewaar ik nog maar even. Net zo lang tot ik dat ook leuk kan maken. Dus…

.

7 thoughts on “ALLEEN MAAR LEUK, DUS…

  1. En wie zegt dan dat jij zeurt als het minderleuk is wat je hier schrijft? Wie dat als zeuren ervaart heeft dan toch het probleem en niet jij ? Wie weet lucht het je juist wel op!

    Prachtig nieuws allemaal bij elkaar, al die verwachtingen, zo leuk toch om mee te mogen maken en jullie je kunnen verheugen op straks een te kleine schoot om ze te herbergen? 😉 Wat een rijkdom joh!!

    Wens hen maar alle geluk namens ons en ook jullie feliciteren wij natuurlijk van harte met dit prachtigs!

    Knuffel xxx

  2. Wat een rijkdom hè! Wij hadden zaterdag onze jongste kleinzoon op bezoek (met zijn ouders) en dat is echt genieten. Die is ook alweer 6 maanden, de tijd gaat veel te snel. De minder leuke dingen proberen we te negeren, maar ja, dat lukt niet altijd. Dus focussen op de leuke dingen. B heeft VWO advies, onze kleinkinderen doen het goed dus. Leuk hè! 😘😍😘

  3. Laar ze maar zeuren. Als je zin hebt om te zeuren moet je dat gewoon doen. Je bent pas echt een zeur als je daarover zeurt..

    Een hele hoop goed nieuws!!! Mooi hoor.
    Word nog spannend of ze allemaal dit jaar gaan komen.

  4. Wat een prachtig nieuws allemaal, en zeker ,ik kan me die foto zó ook wel voorstellen. Leuke vooruitzichten dus. En dat is fijn want tussen de regels door gebeuren er dus ook minder leuke dingen. Natuurlijk mag dat ook gerust gelogd worden, hoort toch ook bij het leven. Heeft helemaal niets met zeuren te maken.
    Maar niets moet want ik weet als geen ander dat het soms niet zo makkelijk is om te schrijven over dingen die heftig over kunnen komen.

  5. Je hebt het heel beeldend omschreven dus ook ik zie die buiken voor me! Allereerst heerlijk weer wat van je te horen en dan met dit geweldige nieuws! Gefeliciteerd! Wat een rijkdom, 3 kleinkinderen erbij in één jaar! En ik hoop dat de nare dingetjes niet al te naar zijn! Wens je sterkte, maar geniet vooral van al die leuke dingen! XXX

  6. Drie zwangere schoondochters nog wel! Er is dus heel wat om op te verheugen. Ik hoop dat het minder leuke nieuws ook leuk wordt. Gefeliciteerd ook met je kleinzoon

Geef een reactie

