GEWOON GOED

.

Tsjongejonge, wat was de vorige titel goed gekozen. Het heeft weer behoorlijk lang geduurd voor er weer een stukje verscheen, maar bij deze. Ik ben bar weinig productief bezig geweest dit jaar, maar het jaar is nog niet voorbij, er kan nog van alles gebeuren, nietwaar.

En er is weer het één en ander gebeurd, de laatste maanden. Mijn echtgenoot en ik en mijn beide broers hebben een darmonderzoek ondergaan. Echtgenoot en oudste broer ivm het bevolkingsonderzoek, jongste broer en ik vanwege medische problemen, dat waren dus uitgebreide onderzoeken. Eén ding is zeker, we hebben geen van allen kanker. Dat is in ieder geval een opsteker. Of de medische problemen van mijn broertje inmiddels zijn opgelost weet ik niet, die van mij nog zeker niet. Mijn darmen zijn te veel beschadigd door het langdurige gebruik van antibiotica tijdens mijn 4 maanden durende oorontsteking vorig jaar. Met de opwekkende mededeling dat herstel hiervan wel een jaar of twee kan duren, ben ik nu aangewezen op het tweemaal daags slikken van Imodium. Doe ik dat niet, dan kom ik de deur niet meer uit.

Mijn zusje had ook een kleine cancerscare, (even het Engelse woord gebruikt, omdat het in het Nederlands heel vervelend klinkt) maar ook dat heeft uiteindelijk gunstig uitgepakt. Gelukkig.

Afgelopen dinsdag was ik jarig en nu zit ik tien jaar lang vast aan de zeven in mijn leeftijd. Dat cijfer is nooit mijn geluksgetal geweest, dus hoe deze jaren gaan verlopen, is nog een grote vraag. Heb ik een beetje geluk, dan red ik het tot de tachtig zonder al te veel problemen. Gaat het net zo als de jaren met een zes, dan hou ik mijn hart vast. Maar… ik heb een ontzettend leuk verjaardagscadeau gekregen. Na het overlijden van Bindi, onze laatste hond, hadden we gezegd geen huisdieren meer te willen. Het vervelende was dat ik het ontzettend miste, ik bleef elke dag verwachten dat ze er stiekem toch nog was. Mijn cadeau heeft dus vier pootjes en huppelt hier vrolijk rond. Het is een mini-doodle en hij heet Renner, een zeer toepasselijke naam kan ik zeggen, want rennen kan en doet hij graag.

Bij Rietepietzz had ik gezien dat haar dochter (of kleindochter, dat weet ik niet meer) een doodle had aangeschaft en dat daar verder geen voorwaarden aan vast zaten. Bij de officiële rasvereniging kun je alleen een pup aanschaffen als hij/zij binnen een paar maanden gecastreerd/gesteriliseerd wordt. Wij hebben die rasvereniging dus ook links laten liggen, zo doende hebben wij nu ook een niet verharend hondje in huis. Ik ben er superblij mee en hoop dat hij bij ons een lang en gelukkig leven mag hebben. Ik ga zelfs een puppycursus met hem doen. Na veertig jaar honden wordt dit de eerste cursus die ik ga doen. Een mens is tenslotte nooit te oud om te leren, toch?

Kleinzoon Mats is vandaag twee maanden oud en groeit de pan uit. Niet letterlijk natuurlijk, er is überhaupt geen pan waar hij nog in zou passen, maar hij doet het geweldig goed en zijn grote broer Bjorn “leest” hem verhaaltjes voor uit zijn favoriete boekjes, zoals zijn papa en mama dagelijks doen bij hem.

Al met al kan ik zeggen: alles gaat gewoon goed.

.

6 thoughts on “GEWOON GOED

  1. Heerlijk weer eens iets van jou hier te mogen lezen! Allemaal goede berichten uiteindelijk met als kers op de taart een 4 voeter in huis. Dát verbaast me niets. Had dit zo verwacht!
    Geniet er maar van…
    De 10 jaar de 7 … niemand kan in de toekomst kijken gelukkig. Geniet gewoon zo intens mogelijk van elk/e nieuwe dag/ moment.

    Knuffel xxx

  2. Mooi dat er weer een stukje staat. Mijn darmonderzoek was ook goed gelukkig, dus die kan bij het rijtje 😊. Je kleinkinderen en pup zijn allemaal even leuk, daar kan je echt van genieten. Zeer zeker de komende 10 jaar. Kijk maar naar het 2de cijfer, dan heb je nog een heel leven voor de boeg.😘

  3. Het heeft even geduurt maar daar is ze weer.
    Een leuk positief stukje!
    Blij dat alles goed gaat.
    De komende 10 jaar zal ongetwijfeld ook zijn ups en downs hebben maar dan is er altijd nog je familie waar je op terug kan vallen.
    X

  4. Hoihoi… je bent weer even hier! Wat fijn dat het niks ernstigs is met je darmen, maar wel erg dat die antibiotica, waar je toch ook niet zonder kon, zulke gevolgen heeft. Sterkte ermee.. Verder gaat het goed? Nou gelukkig maar. Het logje is inderdaad verder gewoon vrolijk. Wat leuk dat jullie toch weer een hondje hebben. Welke kleur heb je gekozen? Als je er allebei achter staat is het heerlijk zo’n vrolijkerd om je heen. Wens jullie heel veel plezier met hem.. hoe heet ie?
    En wat Melody al schrijft, geniet van elke dag en maak je niet druk om wat kan gebeuren.. Jullie kleinkinderen zullen ook veel geluk meebrengen.
    Veel liefs, Trees

  5. Zo, daar ben je weer. Gelukkig is alles goed en wens je gezonde jaren in de 7 toe. De gevolgen van de antibiotica zijn wel vervelend maar daar kom je gelukkig weer vanaf al zal dat nog wel even duren. Leuk dat je weer een hondje hebt. Veel geluk en plezier ermee!

  6. Helemaal top om te horen dat het na al die ellende nu weer goed gaat bij jullie.
    Het mag dan misschien 2 jaar duren eer de schade hersteld is maar het kán in ieder geval genezen, dat is een pluspunt.
    Wat leuk dat je tóch weer een hondje hebt, als je huisdieren gewend ben t is het afzien zonder het vaste schema van wandelen dat een hond hebben met zich meebrengt. Wat zijn ze leuk hé die labradoeldels. Veel plezier van en met het beestje, o ja, en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met die 7 erin 😉

Geef een reactie

